fbpx

Ryhmäliikuntatunnit,
Kempele-Zemppi

Tervetuloa ryhmäliikuntatunneillemme Kempeleeseen, Zemppi-taloon! Liikuntakeskus Zemppi on nyt Easymove.
Onko sinun suosikkilajisi lihaskuntoharjoittelu, kehonhuolto, tanssilliset tunnit, spinning tai esimerkiksi toiminnallinen harjoittelu? Ryhmäliikuntakalenteristamme löydät sekä ohjattuja tunteja että virtuaalitunteja. Tutustu lisäksi vapaasti käytössäsi oleviin virtuaalitunteihin, joita voit käyttää ryhmäliikuntasalien ollessa vapaana.

Huom! Ohjattuja ryhmäliikuntatunteja ei järjestetä arkipyhinä. Virtuaalijumpat ovat sen sijaan käytössäsi ympäri vuoden.
Tuntimuutokset ovat mahdollisia: reaaliaikaisen lukujärjestyksen näet aina varausjärjestelmämme kautta.

Spinning -tunnit ohjataan Spinning-salissa. Zemppi Army ja Zemppi Action ohjataan toiminnallisella alueella. Muut tunnit ohjataan isossa ryhmäliikuntasalissa.

Turvallisuussyistä ryhmäliikuntatunneille ei voi osallistua kesken tunnin. Olettehan siis hyvissä ajoin paikan päällä! Tutustu ryhmäliikunnan tuntivarauksia ja peruutuksia koskevat ohjeistuksemme ja ehtomme Sopimusehdoista.

Virtuaalitunnit

Zemppiläisenä sinulla on käytössäsi myös todella monipuoliset ja kattavat virtuaalitunnit niin ryhmäliikunnan kuin spinninginkin osalta.​

Virtuaalitunneille ei ilmoittauduta ennakkoon, vaan ne ovat käytössäsi aukioloaikojemme puitteissa kello 05–24 aina silloin, kun ryhmäliikunta- ja spinningsali ovat vapaana. Osa virtuaalitunneista on ajastettu ryhmäliikuntakalenteriin ja tällöin voit jumppailla etukäteen valitun jumpan johdolla.

Ryhmäliikunta- ja spinningsaleissa on näytöt, jotka opastavat sinua virtuaalitunnin käynnistyksessä. Ohjeet ovat helpot ja selkeät, mutta voit aina tarvittaessa pyytää opastusta virtuaalituntien käyttöönotossa, me autamme!

 

Jäsenyys 35 € / kk

Liittymismaksu 15€

Jäsenenämme saat käyttöösi kuntosalin, ryhmäliikuntatunnit, virtuaalitunnit, jäsenedut, lapsiparkin ja laiteopastuksen.

Klo 05 – 24 välillä.
Vuoden jokaisena päivänä.

Liity jäseneksi

Tuntiesittelyt

Löydä oma suosikkituntisi laajasta tuntivalikoimastamme!

Ryhmäliikuntakalenterin värikoodit kertovat tunnin tehosta.
Huomaathan, että tuntikuvaukset ovat yleistyksiä ja yksittäisen tunnin sisältö ja rakenne vaihtelee ohjaajakohtaisesti.

Asahi

Asahi on suomalainen terveysliikuntamuoto, joka on saanut vaikutteita itämaisista lajeista kuten taijiquan, qigong(chikung), yiquan sekä jooga.

Asahissa on liikesarjoja, jotka suoritetaan hitaasti ja keskittyneesti. Asahi-liikkeet ovat pehmeitä, rauhallisia ja ne tehdään hengityksen tahdissa. Liikkeet ovat yksinkertaisia ja helppoja oppia. Tunti sopii kaikille.

Basic Spinning

Spinning on loistava aerobinen treenimuoto, jossa ohjaajan opastuksella poljetaan pyörillä välillä ylämäkiin vastuksia käyttäen ja välillä alamäkiin palautellen ilman vastuksia. Spinning sopii hyvin kaiken tasoisille treenaajille, sillä vastuksen ja rasittavuuden säätö onnistuu helposti. Basic Spinning kehittää tehokkaasti peruskestävyyttä ja voimistaa alaraajalihaksia. Tunnilla on kuitenkin mahdollisuus haastaa itseään myös voimakkaammin hengästyttävälle vauhtikestävyysalueelle ja parantaa näin kovatehoisemman harjoittelun sietokykyään. Liikuntamuotona Spinning sopii myös kaikenkokoisille, sillä se on nivelystävällinen laji. Tule kokeilemaan ja ihastu!

Core

Koska keskivartalo on enemmän kuin pinnallinen six pack (vatsalihaksia on kolmessa kerroksessa ja takana selkälihakset, lantiopohjalihakset alhaalla ja pallea sekä rintalihakset muodostavat keskivartalon), keskitymme tunnilla koko keskivartalon vahvistamiseen toiminnallisilla liikkeillä. Liikkeitä tehdään vaihtelevasti kahvakuulalla, käsipainoilla sekä kehonpainolla.

Dancemix

Dancemix tunnilla pääset tutustumaan eri tanssilajeihin helppojen ja mukaansatempaavien koreografioiden parissa. Tunnilla tutuiksi tulevat lattarit, hiphop, showtanssi, reggaeton yms. Tämä tunti on sinulle, joka tykkäät tanssia!

Easy Spinning

Spinning on loistava aerobinen treenimuoto, jossa ohjaajan opastuksella poljetaan pyörillä välillä ylämäkiin vastuksia käyttäen ja välillä alamäkiin palautellen ilman vastuksia. Spinning sopii hyvin kaiken tasoisille treenaajille, sillä vastuksen ja rasittavuuden säätö onnistuu helposti. Easy Spinning kehittää tehokkaasti peruskestävyyttä ja voimistaa alaraajalihaksia. Easy Spinning on nimensä mukaisesti teholtaan kevyin spinning -tuntimme, joka sopii erinomaisesti aloittelijoille, mutta myös kevyempänä perusharjoituksena kokeneemmille polkijoille. Liikuntamuotona spinning sopii myös kaikenkokoisille, sillä se on nivelystävällinen laji. Tule kokeilemaan ja ihastu!

Hard Spinning

Hard Spinning on haastava ja tehokas vauhtikestävyystason sisäpyöräilytunti, jossa mennään kovaa ja korkealta ja kehitetään anaerobista kestävyyttä ja maitohapon sietokykyä. Tunti on teholtaan raskas ja edellyttää jonkin verran aiempaa spinningkokemusta sekä hyvää peruskestävyyttä. Suosittelemme edistyneille treenaajille kovatehoisena anaerobisena harjoituksena osana monipuolista kestävyysharjoittelua.

Kahvakuula

Kahvakuula on tehokasta ja monipuolista lihaskuntoharjoittelua. Harjoittelu tapahtuu eri painoisilla kahvakuulilla, jotka valitaan oman lähtötason mukaan. Kahvakuulaharjoittelu treenaa koko kehoa ja nostaa sykettä. Ohjaaja opastaa sinut oikeaan tekniikkaan, joten et tarvitse aiempaa kuulailukokemusta. Kalenterissamme on tarjolla teholtaan keskiraskas ja raskas tunti, joten voit valita omalle kuntotasollesi sopivan harjoituksen.

 

Kehonhuolto

Tällä kehoa huoltavalla tunnilla keskitytään edistämään lihasten ja lihaskalvojen hyvinvointia. Kehonhuoltotunnit on suunniteltu parantamaan lihasten aineenvaihduntaa ja siten palautumista sekä lisäämään liikkuvuutta, joten ne ovat erinomaisia tunteja tukemaan muuta harjoittelua lajista riippumatta.
Kehonhuolto on temmoltaan rauhallinen, sykkeiltään maltillinen ja teknisesti helppo tunti, joten se sopii hyvin kaikille joko yhdistelmätuntina tai omana harjoituksenaan.

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeilyssä työskennellään aktiivisesti koko keholla; lyönti- ja väistöliikkeet sekä jalkatyöskentely kuormittavat kehoa monipuolisesti. Tunnit koostuvat alkulämmittelystä, nyrkkeilyosuuksista sekä lihaskuntoharjoitteista. Kuntonyrkkeily on tehokas laji, jossa on omat ryhmät aloittelijoille ja edistyneille.

Kuntopiiri

Kuntopiiri on koko vartalon treeni. Tunnilla käydään läpi kiertoharjoitteluna koko kroppa joko omalla kehon painolla tai erilaisia välineitä käyttäen. Liikkeet ovat helppoja perusliikkeitä. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin edistyneemmillekin treenaajille, sillä tunnin tehoa ja käytettäviä vastuksia voi itse säädellä. Jos haluat tehokkaan treenin koko kropalle, niin tule ihmeessä kokeilemaan kuntopiiriä!

M.A.X.®

M.A.X.® on 30 minuuttinen, intensiivinen vauhtikestävyystason treeni, joka kehittää jalkojen ja keskivartalon voimaa, kestävyyttä ja koordinaatiota. Tällä tunnilla välineinä käytetään ainoastaan steppilautaa, oman kehon painoa ja sekuntikelloa. Jos pidät itsesi haastamisesta ja lyhyestä tehotreenistä, tämä on sinun tuntisi!

Pilates

Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä kehonhallintatekniikka. Pilates on rauhallinen harjoitusmuoto. Tunneilla keskitytään mm. ryhtiin, tasapainoon, hengitykseen ja kehonhahmotukseen. Pilates lisää koordinaatiokykyä, parantaa ryhtiä ja nivelten liikkuvuutta sekä vahvistaa kehon syviä lihaksia -erityisesti keskivartalon syviä lihaksia. Pilates sopii kaikille iästä, koosta, treenitaustasta tai sukupuolesta riippumatta.

Pumppi

Pumppi on koko kropan tehokas ja haastava voimakestävyysharjoitus, jossa levytankoja ja -painoja sekä käsipainoja apuna käyttäen käydään läpi kaikki suurimmat lihasryhmät. Tunnille voi tulla mukaan myös aloittelija, mutta pyydämme huomioimaan, että tunti on teholtaan raskas ja osa liikkeistä teknisesti vaativia. Mahdollisuuksien mukaan ohjaaja pyrkii tarjoamaan myös vaihtoehtoisia liikkeitä mahdollisissa liikerajoitteissa.

RPV

Reisi-Pakara-Vatsa on keski- ja alavartalon vahvistamiseen keskittyvä lihaskuntotunti, jossa muokataan tehokkaasti jalkojen, pakaroiden ja keskivartalon lihaksistoa oman kehon painoa ja erilaisia lisäpainoja käyttäen. Tunti koostuu alkulämmittelyn jälkeen kolmesta osiosta, joista ensimmäisessä keskitytään isoihin jalka-pakara-liikkeisiin, toisessa osiossa eristäviin jalka-pakara-liikkeisiin ja kolmannessa keskivartaloon. Tunti on sopii myös aloittelijoille, mutta pyydämme huomioimaan, että tunti on teholtaan keskiraskas ja osa liikkeistä voi olla teknisesti haastavia. Ohjaaja pyrkii tarjoamaan myös vaihtoehtoisia liikkeitä mahdollisisissa liikerajoitteissa, joten kerrothan näistä ohjaajalle ennen tunnin alkua.

Seniorikuntopiiri

Seniori Kuntopiiri on selkeä ja monipuolinen lihaskuntoharjoitus, jossa vahvistetaan kaikkia suurimpia lihasryhmiä kiertoharjoitteluna kuntosalilaitteilla. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin edistyneemmillekin treenaajille, sillä tunnin tehoa ja käytettäviä vastuksia voi itse säädellä. Kohderyhmänä tällä tunnilla ovat seniori-ikäiset asiakkaamme.

Strong by Zumba®

Strong by Zumba® on vauhdikas intervalli-tyylinen tehotreeni, joka kuormittaa koko kehoa. Tunti sisältää kehonpainolla tehtävien lihaskuntoliikkeiden lisäksi sykettä nostavia osuuksia, joiden tavoitteena on kehittää kestävyyskuntoa ja nopeutta. Liikkeistä voi valita kevyempiä tai haastavampia vaihtoehtoja oman kuntotason mukaan. STRONG BY Zumba® sopii tehotreeniä kaipaavalle.
Strong by Zumba ei ole tanssitunti, mutta musiikki on yksi keskeisimmistä elementeistä.

VoiTas

Voima ja tasapaino heikkenevät iän myötä, mutta sopivalla harjoittelulla näitä ominaisuuksia voidaan säilyttää tai jopa parantaa. Liikkumiskyvyn edistymisen kannalta parasta on harjoitustilanne, missä yhdistyvät sekä voima- että tasapainoharjoittelu. VoiTas tunnilla tehdään pienen alkulämmittelyn jälkeen kiertoharjoitteluna tasapaino- ja voimaharjoitteita omalla kehonpainolla sekä erilaisia välineitä käyttäen. Tunti on tarkoitettu erityisesti senioreille, mutta mukaan mahtuu myös muut, jotka haluavat kehittää voimaa ja tasapainoa. Tervetuloa kokeilemaan!

Yogalates

Lempeä yhdistelmä kehon liikkuvuutta parantavaa joogaa ja keskivartalon tukilihaksia vahvistavaa pilatesta. Tunnilla keskitytään rauhallisilla harjoitteilla kehittämään lihasten ja nivelten liikkuvuutta, sekä vahvistetaan keskivartalon tukilihaksistoa. Ei sisällä vaikeita liikkeitä, joten sopii kaikille!

Yoga Flow

Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla.

Yoga Flow -nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Tunti sopii aloitteleville ja jo joogaa harrastaneille kuntoilijoille.

Zemppi Action

Zemppi Action-tunnilla kehitetään koko kropan lihaskuntoa ja hapenottokykyä tehokkailla mutta yksinkertaisilla toiminnallisilla lihaskuntoliikkeillä. Tunnilla vuorottelevat sykettä nostavat osuudet ja voimakestävyysosuudet liikepareina tehtävinä harjotteina. Tunti pidetään kuntosalin puolella ja apuna käytetään vapaapainoalueen välineistöä. Tunti sopii tehokasta ja monipuolista intervallitreeniä kaipaavalle kuntotasosta riippumatta – lisävastukset ja suoritustemmon päättää treenaaja.

Zemppi Army

Zemppi Armyssa haastat kehosi ja mielesi! Zemppi Armyssa harjoitetaan voimakestävyyttä ja perusvoimaa erilaisia tuntirakenteita vuorotellen. Tunnilla tehtävät liikkeet ovat yhdistelmäliikkeitä, jotka harjoittavat samaan aikaan useita eri lihasryhmiä, pitäen sykkeen ylhäällä lähes koko tunnin ajan. Tunnilla teemme liikkeitä sekä kehon omalla painolla että toiminnallisen alueen välineistöllä ja vapailla painoilla. Zemppi Army kehittää voimaa, koordinaatiota, hapenottokykyä, tasapainoa ja ketteryyttä. Tunti on teholtaan raskas ja osa liikkeistä on teknisesti haastavia, joten tunneille osallistuminen edellyttää jonkin verran kokemusta lihaskuntoharjoittelusta sekä peruskestävyyttä.

Zemppi Balance

Zemppi Balance on kehon ja mielen hyvinvointia edistävä tunti, jossa keskiössä ovat erilaiset liikkuvuutta, tasapainoa ja kehonhallintaa edistävät liikkeet ja liikesarjat, jotka samalla vahvistavat erityisesti ryhtiä ylläpitäviä lihasryhmiä. Tunnilla tehdään myös kevyitä venytyksiä ja tunti päätetään loppurentoutukseen ja hengitysharjoitukseen. Tunti on kevyt ja lempeä palauttava harjoitus, joka sopii kaikille.

VARAA AIKA

Kuntoutus-palvelut

Ryhmäliikunta