Ryhmäliikuntatunnit,
Kempele-Zemppi

Tervetuloa ryhmäliikuntatunneillemme Kempeleeseen, Zemppi-taloon! Liikuntakeskus Zemppi on nyt Easymove.
Onko sinun suosikkilajisi lihaskuntoharjoittelu, kehonhuolto, tanssilliset tunnit, spinning tai esimerkiksi toiminnallinen harjoittelu? Ryhmäliikuntakalenteristamme löydät sekä ohjattuja tunteja että virtuaalitunteja. Tutustu lisäksi vapaasti käytössäsi oleviin virtuaalitunteihin, joita voit käyttää ryhmäliikuntasalien ollessa vapaana.

Huom! Ohjattuja ryhmäliikuntatunteja ei järjestetä pyhäpäivinä. Virtuaalijumpat ovat sen sijaan käytössäsi ympäri vuoden.

Spinning -tunnit ohjataan Spinning-salissa. Zemppi Army ja Zemppi Action ohjataan toiminnallisella alueella. Muut tunnit ohjataan isossa ryhmäliikuntasalissa.

Turvallisuussyistä ryhmäliikuntatunneille ei voi osallistua kesken tunnin. Olettehan siis hyvissä ajoin paikan päällä! Tutustu ryhmäliikunnan tuntivarauksia ja peruutuksia koskevat ohjeistuksemme ja ehtomme Sopimusehdoista.

Virtuaalitunnit

Zemppiläisenä sinulla on käytössäsi myös todella monipuoliset ja kattavat virtuaalitunnit niin ryhmäliikunnan kuin spinninginkin osalta.​

Virtuaalitunneille ei ilmoittauduta ennakkoon, vaan ne ovat käytössäsi aukioloaikojemme puitteissa kello 05–24 aina silloin, kun ryhmäliikunta- ja spinningsali ovat vapaana. Osa virtuaalitunneista on ajastettu ryhmäliikuntakalenteriin ja tällöin voit jumppailla etukäteen valitun jumpan johdolla.

Ryhmäliikunta- ja spinningsaleissa on näytöt, jotka opastavat sinua virtuaalitunnin käynnistyksessä. Ohjeet ovat helpot ja selkeät, mutta voit aina tarvittaessa pyytää opastusta virtuaalituntien käyttöönotossa, me autamme!

 

Jäsenyys 35 € / kk

Liittymismaksu 15€

Jäsenenämme saat käyttöösi kuntosalin, ryhmäliikuntatunnit, virtuaalitunnit, jäsenedut, lapsiparkin ja laiteopastuksen.

Klo 05 – 24 välillä.
Vuoden jokaisena päivänä.

Liity jäseneksi

Tuntiesittelyt

Löydä oma suosikkituntisi laajasta tuntivalikoimastamme!

Aamustartti

Aamustartti on keskiraskas tunti, jossa vuorotellaan tasapaino-, liikkuvuus-, lihasvoima- ja sykkeennostoharjoitusten muodossa. Tunnit ovat vaihtelevia ja monipuolisia ja sopivat kaikille.

Basic Spinning

Spinning on loistava aerobinen treenimuoto, jossa ohjaajan opastuksella poljetaan pyörillä välillä ylämäkiin vastuksia käyttäen ja välillä alamäkiin palautellen ilman vastuksia. Spinning sopii hyvin kaiken tasoisille treenaajille, sillä vastuksen ja rasittavuuden säätö onnistuu helposti. Basic Spinning kehittää tehokkaasti peruskestävyyttä ja voimistaa alaraajalihaksia. Tunnilla on kuitenkin mahdollisuus haastaa itseään myös voimakkaammin hengästyttävälle vauhtikestävyysalueelle ja parantaa näin kovatehoisemman harjoittelun sietokykyään. Liikuntamuotona Spinning sopii myös kaikenkokoisille, sillä se on nivelystävällinen laji. Tule kokeilemaan ja ihastu!

Core

Koska keskivartalo on enemmän kuin pinnallinen six pack (vatsalihaksia on kolmessa kerroksessa ja takana selkälihakset, lantiopohjalihakset alhaalla ja pallea sekä rintalihakset muodostavat keskivartalon), keskitymme tunnilla koko keskivartalon vahvistamiseen toiminnallisilla liikkeillä. Liikkeitä tehdään kahvakuulalla, käsipainoilla sekä kehonpainolla.  Rutistuksia lattialla on vain 3min! Hartiat, pakarat ja rintalihakset ovat kaupanpäällisiä joita ei voi palauttaa!

Dancemix

Dancemix tunnilla pääset tutustumaan eri tanssilajeihin helppojen ja mukaansatempaavien koreografioiden parissa. Tunnilla tutuiksi tulevat lattarit, hiphop, showtanssi, reggaeton yms. Tämä tunti on sinulle, joka tykkäät tanssia!

Easy Spinning

Spinning on loistava aerobinen treenimuoto, jossa ohjaajan opastuksella poljetaan pyörillä välillä ylämäkiin vastuksia käyttäen ja välillä alamäkiin palautellen ilman vastuksia. Spinning sopii hyvin kaiken tasoisille treenaajille, sillä vastuksen ja rasittavuuden säätö onnistuu helposti. Easy Spinning kehittää tehokkaasti peruskestävyyttä ja voimistaa alaraajalihaksia. Easy Spinning on kestoltaan lyhyempi ja temmoltaan hieman rauhallisempi kuin Basic Spinning. Liikuntamuotona Spinning sopii myös kaikenkokoisille, sillä se on nivelystävällinen laji. Tule kokeilemaan ja ihastu!

Kahvakuula

Kahvakuula on tehokasta ja monipuolista lihaskuntoharjoittelua. Harjoittelu tapahtuu eri painoisilla kahvakuulilla. Kahvakuulaharjoittelu treenaa koko kehoa ja nostaa sykettä. Ohjaaja opastaa sinut oikeaan tekniikkaan, joten et tarvitse aiempaa kuulailukokemusta. Kuulan paino valitaan oman lähtötason mukaan, joten kahvakuulatunti sopii loistavasti myös vasta aloitteleville treenaajille.

Kehonhuolto

Kehoa huoltavalla tunnilla keskitytään edistämään lihasten ja lihaskalvojen hyvinvointia. Kehonhuolto sopii hyvin raskaan treenin päälle, sillä se on temmoltaan rauhallinen, sykkeiltään maltillinen ja teknisesti helppo. Kehonhuolto sopii kaikille iästä, sukupuolesta, koosta tai treenitaustasta riippumatta.

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeilyssä työskennellään aktiivisesti koko keholla; lyönti- ja väistöliikkeet sekä jalkatyöskentely kuormittavat kehoa monipuolisesti. Tunnit koostuvat alkulämmittelystä, nyrkkeilyosuuksista sekä lihaskuntoharjoitteista. Kuntonyrkkeily on tehokas laji, joka sopii kaikille iästä, koosta, treenitaustasta tai sukupuolesta riippumatta.

Kuntopiiri

Kuntopiiri on koko vartalon treeni. Tunnilla käydään läpi kiertoharjoitteluna koko kroppa joko omalla kehon painolla tai erilaisia välineitä käyttäen. Liikkeet ovat helppoja perusliikkeitä. Tunnille voi tulla niin aloittelija, kuin jo kokeneempi treenaaja, koska tehoja voi itse säädellä eri kokoisilla painoilla. Jos haluat tehokkaan treenin koko kropalle, niin tule ihmeessä kokeilemaan kuntopiiriä!

Latinomix

Tanssitunti, jossa musiikki vie mukanaan. Pääasia ei ole oikeat askeleet, vaan hikoilu ja hauskanpito. Tunnilla yhdistellään eri tanssityylejä lattaripainotteisesti.(mm. reggeton, afro, salsa, samba jne.). Tunnille et tarvitse aiempaa tanssikokemusta, vaan mukana pysyy kaiken tasoiset tanssijat.

Pilates

Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä kehonhallintatekniikka. Pilates on rauhallinen harjoitusmuoto. Tunneilla keskitytään mm. ryhtiin, tasapainoon, hengitykseen ja kehonhahmotukseen. Pilates lisää koordinaatiokykyä, parantaa ryhtiä ja nivelten liikkuvuutta sekä vahvistaa kehon syviä lihaksia -erityisesti keskivartalon syviä lihaksia. Pilates sopii kaikille iästä, koosta, treenitaustasta tai sukupuolesta riippumatta.

Pumppi

Pumppi on lihaskestävyyttä kehittävä ryhmäliikuntatunti. Pumpissa hyödynnetään erilaisia välineitä (kuten levytankoja ja painoja), joiden avulla treenataan suurimpia lihasryhmiä. Pumppi sopii kaikille iästä, koosta, treenitaustasta tai sukupuolesta riippumatta. Harjoitukset eivät sisällä vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä.

Porrastreeni

Porrastreeni on kovatehoinen aerobinen ja lihaskuntoharjoitus, jossa kehittyy hapenottokyvyn lisäksi esim. juoksussa tarvittavat lihakset. Myös rasva palaa tehokkaasti. Monipuolisessa treenissä keho saa uutta ärsykettä peruslenkkeilyyn verrattuna ja kuntokin kehittyy nopeammin. Tunti alkaa lämmittelylenkkeilyllä, joka starttaa Easymoven etuovelta ohjatusti kohti Köykkyriä. Vaikka tunti on raskas, voi jokainen tehdä tunnilla oman kunnon ja jaksamisen mukaan, omassa tahdissaan. Tunti päättyy jäähdyttelyyn ja kevyisiin venytyksiin.

RPV

Reisi-pakara-vatsa -jumppa vahvistaa, polttaa rasvaa ja parantaa lihaskuntoa sekä kehonhallintaa. Tunnilla keskitytään lyhyen alkulämmittelyn jälkeen muokkaamaan tehokkaasti vatsaa, pakaroita ja reisiä oman kehon painoa ja välineitä käyttäen. RPV sopii kaikille.

Ryhtiä kroppaan

Ryhtiä kroppaan on fysioterapeutin vetämä liikkuvuutta ja kehonpainoharjoittelua sisältävä tunti. Tunnilla avataan kehon kireyksiä tehokkailla liikkuvuusharjoitteilla sekä vahvistetaan monipuolisesti koko kehon tukilihaksistoa. Tunnille voi osallistua kuka tahansa, joko vaivoja ennaltaehkäisevästi tai niitä korjatakseen.

Seniorikuntopiiri

Seniori kuntopiirissä tehdään koko vartalon treeni kiertoharjoitteluna kuntosalilaitteilla ohjaajan opastamana. Tunnille voi tulla niin aloittelija, kuin jo kokeneempi kuntoilija, koska tehoja voi itse säädellä eri kokoisilla painoilla. Jos haluat tehokkaan treenin koko kropalle, niin tule ihmeessä kokeilemaan kuntopiiriä!

Senioritanssi

Herätellään keho ja mieli uuteen päivään ihanien lattari/iskelmärytmien parissa. Tunti koostuu helpoista tanssiaskelista, jotka tanssitaan suoraan musiikkiin. Ravistellaan hartioista jumit liikkeelle ja avataan kroppaa tanssin avulla. Tunti päätetään palauttaviin venytyksiin, jolloin olet energisenä valmis vastaanottamaan päivän haasteet.

Voimajooga

Voimajooga on astangan innoittama jooga, joka koostuu flow joogasta (jatkuvia hengitykseen yhdistettyjä liikesarjoja). Tunnilla tehdään omalla kehonpainolla harjoituksia ja asentoja, joiden avulla saattaa jopa hiki virrata. Tunnilla tehdään vinyasoja ja minimaalisesti meditaatiota. Voimajooga parantaa liikkuvuutta ja voimaa sekä antaa hyvänolon tunteen. Tunti sopii kaikille aloittelijoista jo edistyneempiin joogan harrastajiin.

Huom! Voimajooga -tunti ohjataan englanniksi.

VoiTas

Voima ja tasapaino heikkenevät iän myötä, mutta sopivalla harjoittelulla näitä ominaisuuksia voidaan säilyttää tai jopa parantaa. Liikkumiskyvyn edistymisen kannalta parasta on harjoitustilanne, missä yhdistyvät sekä voima- että tasapainoharjoittelu. VoiTas tunnilla tehdään pienen alkulämmittelyn jälkeen kiertoharjoitteluna tasapaino- ja voimaharjoitteita omalla kehonpainolla sekä erilaisia välineitä käyttäen. Tunti on tarkoitettu erityisesti senioreille, mutta mukaan mahtuu myös muut, jotka haluavat kehittää voimaa ja tasapainoa. Tervetuloa kokeilemaan!

Yogalates

Lempeä yhdistelmä kehon liikkuvuutta parantavaa joogaa ja keskivartalon tukilihaksia vahvistavaa pilatesta. Tunnilla keskitytään rauhallisilla harjoitteilla kehittämään lihasten ja nivelten liikkuvuutta, sekä vahvistetaan keskivartalon tukilihaksistoa. Ei sisällä vaikeita liikkeitä, joten sopii kaikille!

Yoga Flow

Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisiksi liikejatkumoiksi. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla.

Yoga Flow -nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Liikkeet virtaavat alkuasennosta toiseen. Tunti sopii aloitteleville ja jo joogaa harrastaneille kuntoilijoille.

Zemppi Action

Zemppi Action-tunnilla kehitetään koko kropan lihaskuntoa ja hapenottokykyä tehokkailla mutta yksinkertaisilla toiminnallisilla lihaskuntoliikkeillä. Tunnilla vuorottelevat sykettä nostavat osuudet ja voimakestävyysosuudet liikepareina tehtävinä harjotteina. Tunti pidetään kuntosalin puolella ja apuna käytetään vapaapainoalueen välineistöä. Tunti sopii tehokasta ja monipuolista intervallitreeniä kaipaavalle kuntotasosta riippumatta – lisävastukset ja suoritustemmon päättää treenaaja.

Zemppi Army

Zemppi Armyssa haastat kehosi ja mielesi! Tunnilla tehtävät liikkeet ovat yhdistelmäliikkeitä, jotka harjoittavat samaan aikaan useita eri lihasalueita, pitäen sykkeen ylhäällä lähes koko tunnin ajan. Tunnilla teemme liikkeitä sekä kehon omalla painolla että välineillä. Zemppi Army kehittää voimaa, koordinaatiota, hapenottokykyä, tasapainoa ja ketteryyttä. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat haastaa itsensä.

Zemppi Balance

Tunti aloitetaan rauhallisella kehoa avaavalla alkulämmittelyllä, jonka jälkeen jatketaan erilaisiin liikkuvuutta ja tasapainoa harjoittaviin liikesarjoihin. Liikesarjat ylläpitävät nivelten ja lihasten liikkuvuutta, kehittävät samalla lihaskuntoa ja polttavat kaloreita. Jokainen osallistuja voi tehdä liikesarjat omassa tahdissa ja vaikeustasoja löytyy useampia. Tunti päätetään hengitysharjoituksiin ja rentoutukseen. Harjoitukset voit suorittaa joko kengät jalassa tai avojaloin.

Kuntokamppailu

Kuntokamppailussa yhdistetään pistemaaleihin tehtävät lyönti- ja potkutekniikat sekä toiminnallinen kuntoharjoittelu. Lisäksi kuntokamppailussa pääset Marjaanan matkassa tutustumaan turvallisesti itsepuolustustaitoihin. Tunnit koostuvat alkulämmittelystä, tekniikkaosuudesta sekä lihaskuntoharjoitteista. Tunti soveltuu kaikille iästä, sukupuolesta tai harrastustaustasta riippumatta.

Ulkoseinäkiipeily

Oletko aina halunnut kokeilla kiipeilyä, mutta et ole saanut siihen vielä mahdollisuutta? Nyt voit tulla tutustumaan lajiin turvallisesti ohjaajan opastuksella ja varmistuksella. Zemppi-rakennuksen päädyssä sijaitsee Easymoven oma ulkokiipeilyseinä, jossa pääset harjoittelemaan kiipeilyn tekniikkaa sekä haastamaan ja ylittämään itsesi. Seinäkiipeily on rohkeutta, notkeutta ja voimaa kehittävä laji. Ulkoseinäkiipeily järjestetään 17.6.-21.7.2019 välisenä aikana. HUOM! Tunnilla säävaraus

VARAA AIKA

Kuntoutus-palvelut

Ryhmäliikunta